La Planta de Valorització Energètica implanta el sistema LOTO de seguretat laboral
La Planta de Valorització Energètica ha implantat la metodologia LOTO, que permetrà optimitzar, encara més, la protecció del personal treballador (intern i extern) de la instal·lació.
El sistema LOTO (sigles de Lockout-Tagout, és a dir, Consignar-Etiquetar) té com a principal objectiu evitar que un equip o sistema es posi en funcionament durant la realització d'activitats de manteniment i pugui provocar un accident. Aquesta metodologia implica la definició de pautes de consignació i etiquetatge de les fonts d'energies, aïllant-les i bloquejant-les.
La metodologia LOTO consta de 5 passos: desconnectar les fonts d’energia, bloquejar mecànicament la desconnexió perquè no s'activi, desenergització, verificació i senyalització. Aquest sistema permetrà minimitzar els riscos durant la realització de treballs de manteniment, evitant moviments inesperats de màquines o sistemes i arrencades no desitjades per part d'altres persones treballadores.
Amb aquesta iniciativa, la companyia fa un pas més per garantir les millors condicions de seguretat en les seves instal·lacions, garantint la salut de tot el personal.

Últimes
13 de febrer 2025
Grup TERSA supera les 240 instal·lacions fotovoltaiques gestionades i produeix 4.922 MWh d’energia renovable el 2024