Actualitat

La PVE renova la certificació R1 d’eficiència energètica

La Planta de Valorització Energètica ha superat amb èxit la certificació de l’acompliment de la formula R1 d’eficiència energètica, realitzada per l’empresa certificadora TÜVReinhland.

Aquesta certificació verifica l’eficiència energètica global del procés de valorització de residus municipals de la planta. La certificació compren dues mesures de càlcul: una amb totes les dades reals registrades i acumulades durant tot l’any 2019; i una segona de contrastació temporal, amb una durada de 24 hores, realitzada durant el mes de febrer de 2020.

L’avaluació certifica així el nivell d’eficiència energètica de la planta i la validesa dels criteris, instruments i dades utilitzades pel seu càlcul.

Gràcies al tractament tèrmic dels residus, la planta genera a l’any més de 194.000 MWh d’electricitat i exporta unes 125.000 tones de vapor. Aquest vapor és utilitzat per subministrar climatització i calefacció, a través de la xarxa de Districlima, a més de 100 edificis de la zona fòrum i el 22@ de Barcelona.

  • Compartir:

Últimes

01 d’abril 2025

SIRESA assessora en l’organització de grans esdeveniments per reduir-ne els residus

24 de març 2025

Barcelona Energia promou la innovació entre les noves generacions

18 de març 2025

SEMESA millora prop d’un 8% l'eficiència de la planta de selecció d’envasos lleugers de Gavà-Viladecans

12 de març 2025

La Xarxa Barcelona + Sostenible fa balanç del 2024 i premia les millors iniciatives de sostenibilitat de l’any